Wykaz spraw

Uzyskanie prawa do dodatku mieszkaniowego

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego;
  • Zaświadczenie od pracodawcy (dotyczy osób zatrudnionych);
  • Dokumenty potwierdzające wysokość ponoszonych w miesiącu poprzedzającym dzień złożenia wniosku wydatków związanych z zajmowaniem lokalu mieszkalnego;
  • Zaświadczenie albo oświadczenie o wielkości powierzchni użytkowej, w tym łącznej powierzchni pokoi i kuchni, oraz o wyposażeniu technicznym domu (dotyczy właścicieli domów jednorodzinnych);

Miejsce złożenia dokumentów:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzuzem
Pokój nr 3

Opłaty:

Nie podlega opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia:

Decyzja administracyjna w sprawie przyznania dodatku mieszkaniowego jest wydawana w ciągu miesiąca od złożenia wniosku.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych ( Dz.U. 2019 poz. 2133, z 2021 r., poz. 11 z późn. zm. ).

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który ją wydał.